Поради страхувальникам, як уникнути обману з боку недобросовісних страховиків |
300 млн грн заборгували страхові компанії українцям із 2005 року, порахували у Моторному транспортному бюро. На жаль, на вітчизняному страховому ринку досі є чимало недобросовісних гравців. За підрахунками Асоціації страхувальників України, кожну шосту автостраховку КАСКО страхові компанії не відшкодовують. Часто роблять компенсацію із затримками у понад місяць. Портал "Знай" пропонує 4 найпоширеніші схеми, за якими недобросовісні страхові компанії дурять автовласників. Відповідально обирайте страховика, аби уникнути неприємних наслідків. Двозначні формулювання в страховій угоді Всі угоди написані в офіційно-діловому стилі. Нерідко речення можуть розтягуватися на 3-4 рядки. Смисл у них заплутаний. "Все, як і в банківських угодах. Але у цьому випадку треба бути дуже уважним до деталей. Наприклад, страховики люблять зазначати, що "клієнт має терміново повідомити про аварію у кол-центр компанії". Але не вказано, коли це терміново. Якщо, скажімо, ви спочатку викличите поліцію, а потім їхнього страхового аварійного комісара, то вам можуть інкримінувати порушення угоди. Такі випадки вже були", - говорить голова Асоціації Леонід Хорін. Найбільше, за його словами, заплутаних формулювань в угодах на лізингові та кредитні машини. Страхова компанія може передбачити в угоді компенсацію тільки в рахунок заборгованості клієнта або ж відшкодовувати збитки, якщо вони не більші заборгованості клієнта компанії перед банком, де він брав автокредит.
Замовчують додаткові умови КАСКО із франшизою 0% зазвичай передбачає відсутність доплат за будь-які збитки. Так пояснюють страхові агенти. Однак якщо почитати угоду, то у більшості випадків там йдеться, що викрадення коліс, гідроудар двигуна і биті вікна компанія не відшкодовує. "Потрібно уважно перевіряти ці пункти в угоді. Варто обирати ту компанію, що передбачає компенсацію за биті вікна й викрадення коліс. Гідроудар все ж таки ніхто не відшкодує. Бо зазвичай він буває через те, що водії самі спрямовують авто у глибокі калюжі чи водойми", - каже спеціаліст.
Оператор кол-центру дає безглузді поради Після аварії, коли власник авто телефонує у страхову компанію, її оператор кол-центру дає поради, що суперечать договору. "Можуть сказати не викликати поліцію. Або ж самотужки ремонтувати авто. А за договором, наприклад, бите авто треба показати в офісі страхової компанії чи ще якусь формальність зробити. Немає дотримання формальності — немає потім і відшкодування", - говорить Леонід Хорін.
Вимагають довідку Деякі страхові компанії не відшкодовують збитків, якщо водій був нетверезим. Довідку про тверезість дають наркодиспансери. Якщо у поліцейського є підозри про сп'яніння водія, то вони на місці це перевіряють і зазначають це у протоколі. "Після укладення договору варто перевірити, чи є там пункт про довідку на стань алкогольного сп'яніння. Бо часто буває таке — після аварій ні аварійний комісар, ні оператор кол-центру не каже, що це потрібно. Люди в стані шоку, вони не перечитують угоди. А потім, коли вже проходить кілька тижнів, представник страхової компанії відмовляє у відшкодуванні. Каже, немає потрібної довідки". Випадки відмови у виплаті страхового відшкодування трапляються нерідко, але стосується це здебільшого недобросовісних страховиків. Виважено обирайте страхову компанію, перевіряйте усі деталі та запитуйте про подробиці до укладання договору страхування. Це допоможе уникнути неприємностей і гарантує надійний страховий захист. Долучайтеся до широкого кола клієнтів СК «Рідна»! Ми повністю виконуємо свої зобов’язання перед клієнтами. |