Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Чи всі водії зможуть отримати виплату по "автоцивілці" у свого страховика?

Платити своїм клієнтам страхові компанії готові тільки в разі, якщо у ДТП постраждав транспорт, а не люди.

З 1 квітня 25-30% водіїв авто, які постраждали в ДТП, зможуть отримати компенсацію у того страховика, у якого купили поліс "автоцивілки", а не в компанії винуватця аварії. І це не першоквітневий жарт.

"Пілотний проект по прямому врегулювання в системі ОСАЦВ стартує з 1 квітня 2016 року", - повідомив гендиректор Моторного (транспортного) страхового бюро України Володимир Шевченко.

Якщо врахувати, що щорічно по обов'язковому страхуванню автоцивільної відповідальності врегульовується близько 100 тисяч справ, то нововведення може торкнутися близько 30 тисяч водіїв.

Пряме врегулювання передбачає, що страхова компанія буде платити "своєму" водієві, а не потерпілому в ДТП, як це відбувається сьогодні за законом про ОСАГО.

Потрібно відзначити, хоча офіційно пряме врегулювання по ОСАГО вступить в силу з 1 квітня, реально система почне працювати ближче до 1 травня, оскільки договір між страховиками повинен схвалити Антимонопольний комітет України.

 

Домовилися між собою

Зміни, що передбачають введення в Україні обов'язкового прямого врегулювання по "автоцивілці", вже підготовлені і знаходяться в парламенті у вигляді нового проекту закону "Про ОСАЦВ" №3670. Але страховики не стали чекати прийняття цього документу, а вирішили запустити пряме врегулювання самі, домовившись про добровільні взаємні розрахунки.

Система працюватиме так: страховик сплачує компенсацію своєму клієнтові, не залежно від того - винен той в аварії чи ні. Якщо клієнт - потерпілий у ДТП, то рахунок за ремонт його авто страховик потім виставить компанії того, хто винен в аварії. Але клієнт свою виплату отримає відразу.

Щоб страховики не влаштовували між собою "розборок" - хто, кому і скільки винен, всі взаєморозрахунки по виплатах будуть проходити через уповноважений банк, в якому всі вони відкриють рахунки. Цей банк вже вибрали - Укрсиббанк. На його рахунку кожен страховик розмістить внесок в розмірі 50% середньомісячної суми виплат по ОСАГО.

Регулювати і контролювати процес буде МТСБУ. "Страховики матимуть справу не один з одним, а тільки з бюро. Все, що їм необхідно буде робити - це своєчасно погашати свої зобов'язання в рамках клірингових взаєморозрахунків з МТСБУ", - пояснює віце-президент СК "АХА Страхування" Максим Межебицький. За його словами, проект прискорить процес виплати вдвічі. Тобто, якщо в 2015 році, за даними МТСБУ, середній термін врегулювання збитку по ОСАГО (від подачі заяви до виплати) становив більше 3-х місяців, то за прямим врегулювання він не буде перевищувати 1,5 місяця.

 

Для тих, хто в проекті

З 1 квітня отримати виплату від своєї компанії зможуть далеко не всі водії. "З огляду на статистику аварій і кількість учасників проекту, на "прямі" виплати по ОСАГО можуть розраховувати лише 25-30% водіїв, які мають право на виплати", - вважає голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В'ячеслав Черняховський.

Справа в тому, що платити своїм клієнтам по "автоцивілці" страхові компанії готові тільки в разі, якщо в ДТП постраждав транспорт, а не люди. При цьому в аварії має бути два учасники, у кожного з яких - є страховка компанії, яка бере участь в проекті прямого врегулювання.

Але поки що в цьому проекті бере участь тільки третина продавців "автоцивілки". За даними МТСБУ, із 59 страховиків договір підписали лише 17 компаній. Хоча серед них - найбільші продавці ОСАГО, загальна частка продажів яких становить 65%.

Інші вирішили почекати і подивитися, як проект буде працювати.

У такій ситуації, за словами В'ячеслава Черняховського, важливою буде роль call center страхових компаній. "Тільки уявіть собі: сталося ДТП, водії розгублені і засмучені. Звідки їм знати - бере участь їх страховик в проекті за прямим врегулювання чи ні?" Розповісти про це водієві повинні у call center, вважає Черняховський.

 

Великі ризики

Ще одна перешкода для отримання прямої виплати від свого страховика з 1 квітня - сума збитку. Вона не повинна перевищувати 100 тис. грн, вирішили страховики.

Тому проект передбачає поділ виплат по ОСАГО на три групи. Перша - сума виплати до 50 тис. грн. Друга - від 50 до 100 тис. грн. І третя - понад 100 тис. грн. Якщо по першим двом групам страховики згодні на взаєморозрахунки, то виплачувати по третій групі безпосередньо клієнту ніхто не хоче. Тому робити це буде тільки страховик винуватця ДТП, як передбачено в законі. "Це дозволить гарантувати виконання компанією зобов'язань перед страховиками-партнерами, і виявляти компанії, що мають проблеми з платоспроможністю", - пояснили в МТСБУ.

Насправді, страховики, ймовірно, вирішили не повторювати сумний досвід ряду сусідніх країн. Учасники подібного проекту в РФ, наприклад, охоче виплачували невеликі суми компенсації "своїм" водіям, але роками футболили людей один одному, якщо мова йшла про великому збитки по ОСАГО. "На жаль, не виключено, що деякі учасники нашого проекту захочуть зробити так само, адже якщо вони сьогодні погано платять потерпілим і колегам (по регресу), то з чого раптом почнуть добре платити з 1 квітня?", - дивується голова наглядової ради компанії "Саламандра-Україна" Юрій Явтушенко.

У МТСБУ вважають, що недобросовісних страховиків налякає перспектива виключення з системи прямого врегулювання: якщо якась компанія несвоєчасно погасить заборгованість по виплаті, то її спочатку оштрафують, а при повторному порушенні - виключать з проекту.

 

Виплата по-старому

Водії, які не готові до нововведення з 1 квітня, можуть не переживати: новий проект по "автоцивілці" не забороняє постраждалим в аварії отримувати виплату за колишньою схемою - в компанії винуватця ДТП. Адже проект за прямим врегулювання - добровільний, і закон про ОСАГО, де передбачений нинішній механізм отримання виплат, скасувати не може.

Тому у водіїв з'явиться вибір, до кого звертатися за виплатою: до "своєї" або "чужої" компанії. Головне - вважає голова правління організації "Український страховий омбудсмен" Юрій Чуніхін, - щоб страховики не відмовлялися платити. "Якщо політика керівництва компанії скерована ​​в сторону "не платити", то пряме врегулювання тут не допоможе, і водіям доведеться звертатися до страхових компаній винуватців ДТП. Розпочнеться плутанина, в тому числі і зі скаргами клієнтів", - прогнозує Чуніхін.

У МТСБУ цей ризик передбачили. Прес-служба бюро повідомила "Сегодня", що спільно з Нацкомфінпослуг розробляють регламент розгляду скарг клієнтів на дії страховиків в рамках проекту прямого врегулювання.

За словами члена Нацкомфінпослуг Дениса Яструба, до початку квітня цей регламент буде готовий. "Але, якщо ми побачимо збільшення кількості скарг від потерпілих у зв'язку з впровадженням цього проекту, будемо вимагати від бюро переглянути механізм виплат або навіть призупинити проект", - пообіцяв Денис Ястреб.

За матеріалами: Сегодня