Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Страховики все більше виплачують за полісами "автоцивілки"

Багато компаній врятують лише перегляд тарифів, скорочення витрат і боротьба з шахрайством.

За минулий рік сума страхового відшкодування за договорами обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності автовласників («автоцивілка») відчутно збільшилася. В цілому, страховики виплатили 1,09 млрд грн., що на 11,4% більше, ніж в 2014.

Примітно, що в разі ДТП для врегулювання страхових випадків автовласники все частіше використовують процедуру «європротоколу». Власне, якщо в 2014 р таких справ було близько 10 тис., то в 2015 р «європротоколом» скористалися у 12,5 тис. випадків.

Дані Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) свідчать, що страхові виплати на підставі «європротоколу» в 2015 р склали 73,3 млн грн. Це все ще мала частка в загальному обсязі виплат за договорами «автоцивілки». Проте ця сума на 52,7% більша за ту, яку страховики виплатили по «європротоколу» в 2014 р. Нагадаємо: «європротокол» був впроваджений в Україні понад чотири роки тому (у вересні 2011 р). Власне, якщо в результаті ДТП немає жертв і шкоди здоров'ю, автомобілісти можуть оформити його без залучення представників поліції.

Страховики ж отримують «європротокол», в якому за згодою обох сторін викладені всі обставини і схема події. На початку 2016 р ліміти виплат по «автоцивілці» на підставі «європротоколу» були збільшені вдвічі - до 50 тис.грн.

Дешевше не буде

Представники страхових компаній (СК) прогнозують неминуче збільшення виплат за полісами "автоцивілки". Це буде відбуватися, навіть якщо самі автовласники стануть набагато акуратнішими на дорогах, а кількість ДТП скоротиться. Не секрет, що через девальвацію гривні вартість як самих авто, так і їх ремонту різко зросла. Це призвело до того, що страхових сум, закладених в полісах "автоцивілки", стало явно недостатньо для захисту постраждалих. У підсумку, з 19 лютого 2016 р страхові суми були збільшені удвічі (розпорядження Нацкомфінпослуг No3470 від 29.12.15 р).

Зокрема, тепер максимальна виплата за шкоду, заподіяну майну, становить 100 тис. грн. на одного потерпілого, а за шкоду, заподіяну життю і здоров'ю, - 200 тис.грн. на одного потерпілого. Деякі експерти вважають, що збільшенням лімітів по виплатах (в тому числі і з використанням процедури «європротоколу») можуть скористатися страхові шахраї. Дехто навіть закликав СК об'єднати зусилля для боротьби з цим явищем і не перекладати свої проблеми на клієнтів.

«Протидія страховому шахрайству є спільною проблемою для всіх страхових компаній. Страховий ринок не може успішно розвиватися в умовах, коли колосальні втрати страховиків від злочинних посягань оплачуються фактично за рахунок страхувальників», - заявив Олександр Філонюк, президент Ліги страхових організацій України.

Правда, частина експертів зійшлася на думці, що підвищувати відповідальність СК перед клієнтами потрібно було тільки після завершення чистки ринку від ненадійних компаній. У цьому є логіка, адже підвищення страхових сум потенційно створює додатковий фінансовий тиск на сумлінного гравця ринку, тоді як нечисті на руку страховики просто відмовляють у виплаті відшкодування.

Черга на заміну

Поки ж СК зіткнулися лише з нервовою реакцією клієнтів на зміну лімітів страхових сум. Справа в тому, що підвищений страховий захист діє лише в полісах, оформлених після 19 лютого. При цьому вартість страховки відповідно до роз'яснень регулятора не змінилася. Природно, багато автовласників, які оформили страховку до 19 лютого поточного року, звернулися у свої СК і зажадали замінити старі поліси новими, з великим страховим покриттям. Тим більше що зміни тарифів не було і логічно було припустити, що за новий поліс доплачувати не доведеться. Але виявилося, що не все так просто ...

У заміні полісів не зацікавлені самі страховики. Яка компанія добровільно погодиться брати на себе підвищені фінансові зобов'язання без додаткової плати? Ось і трапляються конфлікти і непорозуміння між СК і їхніми клієнтами. Компанія може заявити, що у неї тимчасово немає нових бланків або вимагати сплати комісійних за дострокове розірвання старого договору, а це 20% його вартості. Можна і просто відмовити в переоформленні, сподіваючись на те, що клієнт не стане розбиратися в причинах відмови і опустить руки.

Клієнту ж потрібно чітко розуміти дві речі. Перше - СК не має права відмовити в пере-оформленні договору «автоцивілки». Друге - в разі ДТП максимальна виплата буде дорівнює тій, яка записана в полісі, так що поліс все ж варто замінити. Тому не лінуйтеся домагатися від СК повноцінного страхового захисту, якщо вже держава зробила цей вид страхування обов'язковим для вас.

Підвищуємо оберти

Хоча виплати і ростуть, СК при цьому нарощують і збори премій. За 2015 р страховики домоглися збільшення зборів премій на ринку «автоцивілки» майже на 20% - до 2,97 млрд грн. І це незважаючи на те, що СК втратили бізнес в Криму і на територіях в зоні АТО.

Загалом, збільшення зборів пояснюється лише подорожчанням самої страховки. Якщо роком раніше поліс на легкове авто з об'ємом двигуна до 1600 куб. см для досвідченого водія в Києві міг обійтися в 700-800 грн., то тепер в цьому випадку доведеться заплатити 0,8-1,5 тис.грн. Правда, страховики продовжують традиційно скаржитися і на відсутність суворого контролю за наявністю у водіїв полісів «автоцивілки» з боку поліції. На думку учасників ринку, це також дозволяє автомобілістам утриматися від покупки обов'язкової страховки.

Дійсно, жорсткого контролю немає вже кілька років. Фактично наявність або відсутність поліса у водіїв перевіряється хіба що в разі ДТП. В результаті на дорогах стає все більше незастрахованого транспорту. Тим більше що при підвищенні вартості страховки штраф за відсутність поліса в розмірі 800 грн. вже не виглядає таким загрозливим.

Закон - не писаний

Багато проблем ринку могли б бути вирішені законодавчими змінами. Власне, два законопроекти, які здатні перекроїти ринок, вже підготовлені. Йдеться про проекти No3551 і No3670. Документи багато в чому схожі і пропонують цілком логічні речі: спрощення процедур отримання грошей від проблемних СК, пряме врегулювання збитків, електронні поліси, вільне ціноутворення і багато іншого. При цьому обидва передбачають підвищення страхового покриття в полісах "автоцивілки". Правда, в законопроекті No3551 йдеться про поступове підвищення максимальної виплати до EUR1 млн за заподіяння шкоди майну і до EUR5 млн - життю та здоров'ю. У законопроекті No3670 передбачено підвищення лімітів виплат до 8 млн грн. за шкоду майну і до 16 млн грн. - життю та здоров'ю.

Принципова відмінність полягає у ставленні до координаційної ради МТСБУ, в яку крім страховиків входять чиновники Нацкомфінпослуг і депутати Верховної Ради. Власне, один документ пропонує зовсім скасувати цей орган.

У середині лютого Комітет ВР з питань фінансової політики та банківської діяльності повинен був вирішити, з ким із законопроектів вийти в сесійний зал. Але домовитися так і не вдалося.

За матеріалами: БИЗНЕС.ua