У 2016 році в Україні планують ввести електронний «європротокол» |
У 2016 році МТСБУ планує ввести електронний «європротокол». Це абсолютна новація для України, яка, вважають у бюро, розрахована на молоде покоління. Сьогодні електронний «європротокол» працює в Бельгії, Іспанії, Чехії та Польщі. По суті, це мобільний додаток, через який можна буде здійснити заповнення «європротоколу». У роботі додатка буде передбачена ідентифікація двох учасників ДТП через централізовану базу даних, а далі потерпілому буде запропоновано заповнити анкету, і зазначити, де і які пошкодження завдані транспортному засобу. Це дозволить врегулювати ДТП без виклику поліції та оплати штрафу, і покликане знизити кількість заторів, які створюються після ДТП. Також з 1 лютого 2016 Нацкомфінпослуг планує збільшити максимальні виплати з використанням європротоколу в 2 рази - з 25 тис. грн. до 50 тис. грн. Згідно з проектом, подвоєння розміру виплати при використанні європротоколу істотно збільшить частку страхових випадків, оформлених без виклику представників поліції або МВС України. У свою чергу, це дозволить патрульній службі сконцентруватися на більш важливих службових обов'язках, а також зменшить навантаження на судову систему. Також в 2016 році МТСБУ планує закінчити впровадження електронного полісу та перейти до прямого врегулювання збитків. "Для повноцінного запуску нам потрібні зміни до закону, і ми продовжуємо роботу з депутатами в цьому напрямку", - заявив Генеральний директор Бюро Володимир Шевченко. - "Ми хочемо відійти від суб'єктивності і людського фактора в питаннях врегулювання, багато процесів ми будемо спрощувати, автоматизувати і переводити в он-лайн". Крім цього МТСБУ планує впровадити особистий кабінет потерпілого на сайті бюро, що дозволяє клієнту бачити, в якому статусі знаходиться його справа, якщо мова йде про регламентну виплату. Через особистий кабінет потерпілий зможе в електронному вигляді передавати документи для врегулювання події, позбувшись необхідності приїжджати у бюро для подачі документів. Необхідність підвищення лімітів викликана різким зростанням вартості запчастин для ремонту автомобілів, більшість з яких імпортуються. Страхової суми в 50 тис. грн. при настанні великої аварії виявляється часто недостатньо, тому винуватцю доводиться відшкодовувати потерпілому збитки з власної кишені або укладати договір страхування додаткової цивільної відповідальності. За останній рік кількість збитків понад 50 тис. грн. в загальному числі ДТП склало 16%. На переконання Володимира Шевченка, реалізація намічених цілей дозволить якісно поліпшити ринок ОСАЦВ. МТСБУ буде йти шляхом запровадження нових технологій, подальшої оптимізації бізнес-процесів бюро та забезпечення прозорості роботи. Сьогодні відбувається природна еволюція ринку: ті компанії, які не готові стати більш відкритими до клієнта, поліпшити якість сервісу, будуть змушені піти. Вони програють тим страховикам, чий сервіс виявиться швидшим і якіснішим, упевнений гендиректор МТСБУ.
За матеріалами: Форіншурер |