Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Правила автоцивілки знову збираються змінити

З 1 січня 2016 Моторне (транспортне) страхове бюро (МТСБУ) планує передати на аутсорсинг врегулювання регламентних виплат.

Відповідна концепція прийнята на Президії МТСБУ 15 жовтня.

Зараз випадки, коли винуватець ДТП зник з місця події або не застрахував свою відповідальність, розслідує МТСБУ, воно ж виплачує відшкодування потерпілим із спеціальних регламентних фондів. Аналогічна процедура діє, якщо винуватцями аварії є пільговики - ветерани війни, пенсіонери, інваліди. Але з наступного року МТСБУ буде тільки грати роль каси, яка виплачує компенсацію потерпілим. Проводити експертизу, оцінку збитків та підготовку документів по кожному випадку доручать страховикам.

Договори про аутсорсингові послуги укладуть з 10 СК, яких виберуть на конкурсі. Ще 3 компанії будуть на підхваті - вони отримають право займатися врегулюванням у випадку, якщо якісь СК "вилетять" з основної десятки. У 2014 році відшкодування з фондів Моторного бюро отримали 3 тис. потерпілих на загальну суму близько 50 млн грн, за 6 місяців цього року - тисячам потерпілих виплатили 24,3 млн. грн.

Мета новацій - зменшити виплати автовласникам. Моторному бюро не раз нарікали на зайву щедрість: структуру звинувачували у зловживаннях, завищенні розмірів компенсацій, виплатах на "свої" СТО і т.д. Середній розмір регламентної виплати з фондів в 2013 році склав 14,6 тис. грн, у 2014 році - 20 тис. грн. У той же час компанії платили по автоцивілці тільки 9-10 тис. грн. "Співробітники МТСБУ розпоряджаються чужими грошима, і вони не особливо переживають про адекватність та обґрунтованість виплат. Якщо врегулюванням займуться страховики, вони зроблять це раціональніше", - вважає голова правління СК "Саламандра-Україна" Роман Маленко.

У МТСБУ таку різницю пояснюють тим, що потерпілі не бажають зв'язуватися з бюрократичною махиною заради пари тисяч гривень. Оббивати пороги бюро наважуються тільки ті, кому на ремонт автомобіля потрібна велика сума. "Виплата з МТСБУ дуже розтягнута за часом і перевантажена бюрократією. За допомогою страховика отримати компенсацію легше і швидше", - упевнений Руслан Маленко.

У перспективі до компаній також перекочує врегулювання частини справ "прогорілих" страховиків. Приміром, найближчим часом МТСБУ має намір почати виплати за зобов'язаннями СК "Лафорт", визнаної банкрутом ще в кінці 2013 року. "Ліквідаційний баланс компанії вже підписаний. Виплати кредиторам за рішеннями суду проводитиме Моторне бюро. Але не виключено, що за відшкодуванням стануть звертатися і люди, які не подавали до суду, але мають необхідні документи. Такими випадками будуть займатися уповноважені страховики", - розповіли "ДС" в МТСБУ.

Після набуття чинності нового порядку потерпілі будуть подавати заяву в Моторне бюро, а те, у свою чергу - передавати справи по черзі кожній з десяти компаній. Після того як ті підготують документи, бюро залишиться тільки перерахувати гроші. За роботу страховикам обіцяють виплачувати щомісячну винагороду. Її розмір поки не визначений, але імовірно він може скласти близько 700-800 грн. за врегулювання одного випадку. Це означає, що СК зможуть сумарно заробляти до 2,5 млн грн щорічно. Критерії відбору страховиків визначать пізніше. Головне, щоб компанії мали досвід роботи на ринку, розгалужену регіональну мережу, мінімальну кількість скарг від страхувальників і претензій до якості врегулювання. Хоча знайти такі СК буде не так вже просто.

"За даними Нацфінпослуг, за 9 місяців 2015 з 4734 скарг, поданих на фінустанови, на страховиків довелося 3785 - це майже 80%. Так що ця ідея не зрозуміла за своєю суттю: віддати врегулювання виплат тим, хто не виплачує відшкодувань, затягує терміни або зменшує розмір збитків ", - вважає голова правління ГО "Український страховий омбудсмен" (УСО) Юрій Чуніхін.

У Моторному бюро обіцяють контролювати своїх помічників. Кожні півроку там будуть оцінювати, як швидко страховик врегульовує випадки, чи є нарікання з боку потерпілих, який середній розмір виплаченого відшкодування тощо. Три компанії, що показали найгірші результати, вилетять із десятки. А її замінить СК з резерву. Ще один запобіжний захід - технічний аудит страховиків. Щомісяця бюро має намір відбирати 5-10% випадків, врегульованих кожною з СК, і вивчати ретельність оформлення документів, правильність розрахунку виплати тощо.

Нова система має стати першим кроком на шляху до прямого врегулювання по автоцивілці, пілотний варіант якого планують запустити вже в 2016 році. Зараз учасники ДТП отримують виплату в компанії, яка продала поліс автоцивілки винуватцеві події. В рамках прямого врегулювання вони звертатимуться за компенсацією до свого страховика, у якого самі купили поліс. "За допомогою нової системи і страховики, і МТСБУ зможуть виявити і вирішити проблемні питання прямого врегулювання, визначити необхідні технічні параметри для його введення, оцінити вигоди і недоліки", - вважає голова правління СК "Арсенал Страхування" Сергій Авдєєв.