Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Постраждалим у ДТП виплачуватимуть «свої» страховики

З початку наступного року постраждалі в аварії водії зможуть звертатися за страховою виплатою не до страховика винуватця ДТП, а до своєї страхової компанії.

Таке право їм забезпечить пілотний проект Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) з добровільного прямого врегулювання в системі ОСАЦВ.

«Плануємо запустити проект з 1 лютого 2016 року», - повідомив «Капіталу» керівник комітету з управління ризиками МТСБУ Максим Межебицький, який також очолює робочу групу бюро з впровадження прямого врегулювання. До групи входять представники 15 страхових компаній.

Прямо в руки

Суть проекту полягає в наступному: потерпілий в аварії водій звертається за страховою виплатою до тієї компанії, у якої купував поліс ОСАЦВ. Ця компанія готує документи для виплати і відправляє їх у МТСБУ. Потім платить своєму клієнтові гроші і отримує за це з фонду бюро компенсацію. А вже потім розрахунковий центр МТСБУ вимагає покрити витрати на компенсацію від того страховика, який продав поліс винуватця ДТП. Зараз все навпаки: потерпілому платить компанія винуватця аварії, а не та, у якої він придбав страховку. «Великий плюс прямого врегулювання полягає в тому, що водії, знаючи до кого потім доведеться звертатися за виплатою, перестануть купувати дешеві поліси у придорожніх агентів або у тих компаній, які вже майже банкрути», - вважають страховики.

Платити не можна «футболити»

Є у проекту і мінуси. Голова правління страхової компанії «Глобус» Володимир Ганчак не впевнений, що компанія постраждалого буде чесно платити. «Страховик зацікавлений у тому, щоб клієнт знову до нього прийшов, тому постарається заплатити більше, ніж належить», - вважає Ганчак. Голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В'ячеслав Черняховський наводить інший приклад: у сусідній Росії після запуску такої системи страховики охочіше стали виплачувати клієнтам дрібні і середні збитки, а великі виплати почали «футболити» один одному. «Щоб виключити такий варіант ми плануємо використовувати бельгійський досвід прямого врегулювання», - повідомив Максим Межебицький. У такому варіанті система передбачає усереднені виплати (побудовані із застосуванням спеціальної програми), і взагалі не використовується при великих збитках.

Час переговорів

Ще однією проблемою проекту може стати факт добровільної участі продавців «автоцивілки» у ньому. «Я, наприклад, не розумію, як працювати з тими потерпілими, страховики яких відмовляться підписувати угоду про участь у системі прямого врегулювання», - говорить голова правління "Української страхової групи" Павло Нельга. Якщо це питання в МТСБУ вирішать, то, за словами Нельги, УСГ готова підписати таку угоду. Але МТСБУ сьогодні більш потребує підписів під угодою найбільших продавців «автоцивілки». «Для того, щоб запрацював механізм добровільної прямого врегулювання, потрібно об'єднати в ньому 10-11 лідерів ринку ОСАЦВ, на яких припадає не менше половини всіх продажів», - пояснила заступник гендиректора МТСБУ Людмила Білошицька.

Два сценарії розвитку

Наступне засідання робочої групи МТСБУ за прямим врегулюванню відбудеться 27 серпня. За словами Максима Межебицького, попереду ще багато невирішених питань, у тому числі допрацювання IT-систем, створення клірингового розрахункового центру при МТСБУ і робота з продавцями «автоцивілки», серед яких далеко не всі підтримують проект добровільного прямого врегулювання. Багато хто чекає альтернативи - в парламенті зареєстровано проект змін до закону про ОСАЦВ, який передбачає введення обов'язкового прямого врегулювання на цьому ринку. «Але пілотний проект в будь-якому випадку потрібен, - вважає Максим Межебицький, - Він допоможе виявити і виправити помилки до моменту запуску обов'язкової системи, якщо депутати приймуть закон. Якщо - ні, то механізм прямого врегулювання в Україні працюватиме на добровільних засадах». Страховики вважають більш вірогідним другий - добровільний - сценарій.

За матеріалами: Капітал

пряме врегулювання ОСАГО