У ДАІ розробляють Кодекс дорожнього руху |
У ДАІ спільно з водіями, адвокатами та громадськими організаціями перевізників в даний момент розробляють принципово новий для країни документ - Кодекс дорожнього руху, який у липні з'явиться у Раді у вигляді законопроекту. Він покликаний об'єднати все транспортне законодавство в одному нормативно-правовому акті: Закон Про дорожній рух і ПДР (є постановою Кабміну) стануть єдиним цілим, тоді як зараз вони нерідко суперечать один одному, що призводить до конфліктів між учасниками дорожнього руху і ДАІ. “Вести” з'ясували, які нововведення з'являться в майбутньому документі. Рух по колу Є ідея визначити єдиний для України пріоритет на перехрестях з круговим рухом: на нерегульованих перехрестях головною буде дорога по колу. Зараз водії часто плутаються, оскільки це питання регулюється знаками (нерідко їх погано видно вночі або в тумані) і дорожньою розміткою (яка часто стерта). Заборона на нахабство Пропонується ввести термін «агресивне управління» - поведінка водія під час руху транспортного засобу, який створює небезпеку іншим учасникам дорожнього руху (різке гальмування і маневрування, неодноразове і часта зміна смуги руху, недотримання безпечної дистанції, перешкода обгону, використання образливих жестів і висловлювань). За це хочуть штрафувати. Повернення блокіраторів З'явиться термін «обов'язковий контроль експлуатації транспортного засобу» в якості альтернативи нині діючому тимчасовому затриманню ТЗ з евакуацією на штрафмайданчик. Даішник отримає право встановлювати блок на колеса в тому випадку, якщо авто зламано (димить, не працює рульове управління, фари і так далі), переобладнано з порушеннями або водія зловили нетверезим за кремом. Заборона «ксенону» Ще одна пропозиція - заборона на установку «колгосп-ксенону» - фар, які світять занадто яскраво і сліплять інших водіїв. Крім того, пропонується легалізувати установку денних ходових вогнів (ДХО) на будь-який транспортний засіб (зараз це заборонено). Також хочуть включені противотуманки білого кольору прирівняти до ДХО або ближнього світла (його потрібно включати з 1 жовтня до 1 травня навіть вдень). Робота аварійки Ініціатори змін пропонують прописати в законодавство, що включення аварійної сигналізації не звільняє водія від виконання вимог регулювальника, дорожніх знаків і розмітки. А якщо водій зупинився через поломку, то зобов'язаний вжити заходів щодо звільнення проїзної частини. Якщо це неможливо, то його хочуть зобов'язати знаходитися в автомобілі або в безпосередній близькості від нього. Зниження швидкості Швидкість руху пропонується зменшити у населених пунктах до 40 км/год в тому випадку, якщо на дорозі немає тротуарів і узбіч, що унеможливлює безпечний рух пішоходів або велосипедистів за межами проїжджої частини дороги. Крім того, в нічний час пішоходи будуть зобов'язані носити на одязі світловідбиваючі елементи (така ж вимога є в усіх країнах ЄС, а також Росії та Білорусі). |