Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Автостраховка : затримав виплату - плати штраф!
автострахуванняУ нинішніх умовах прийняття рішення про відшкодування виглядає як право, а не як обов'язок страховика. При цьому відповідні норми не містять чіткої прив'язки до моменту, з якого має розпочатися відлік терміну для виплати грошової компенсації (визначення цього моменту є неоднозначним ). Крім того сьогодні відсутній обов'язок страховика щодо повідомлення потерпілого про сплату або відмову від її здійснення.

Виходячи з цього, в парламенті зареєстрували законопроект № 3031. Він передбачає внесення змін до Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».

Йдеться про посилення вимог до страхових компаній і моторно- транспортного страхового бюро України (МТСБУ). Зокрема, нова редакція п. 36.2 Закону зазначає, що страховик (МТСБУ) має прийняти рішення про виплату протягом 15 днів «з дня подачі заяви про страхове відшкодування» (а не «з дня узгодження розміру страхового відшкодування» згідно з чинним законодавством).

Крім того, страховик зобов'язаний відшкодувати збитки потерпілому не тоді, коли настане «визнання вимог заявника обгрунтованими» , а «в разі відсутності передбачених цим Законом підстав для відмови від здійснення страхового відшкодування». Таким чином, погратися в «90 днів з дня отримання заяви» і відтягнути час для виплати компенсації (як це відбувається сьогодні ) буде набагато складніше.

Пеня зросте в 30 разів

Ще одне істотне доповнення: у разі прийняття рішення про відмову у здійсненні страхового відшкодування страховик зобов'язаний повідомити про це заявника. В іншому випадку буде вважатися, що підстави для відмови від виплати страхового відшкодування відсутні.

Страхові компанії позбавлять можливості на свій розсуд вирішувати питання про компенсацію ( платити чи не платити). Вони будуть виплачувати гроші в разі відсутності підстав для відмови від здійснення страхового відшкодування (а не в разі визнання вимог заявника обгрунтованими, як це відбувається сьогодні ) .

«Порадували» страховиків і жорсткіші санкції за порушення термінів виплати. Так, за діючими нормами, пеню платять «з розрахунку подвійної облікової ставки Національного банку України». Однак нова редакція п.36.5 Закону пропонує інші підрахунки: за кожен день прострочення виплати відшкодування з вини страховика загрожує пеня у розмірі одного відсотка (від розміру суми несплаченого в строк страхового відшкодування). Це означає, що сума компенсації буде на порядок вищою за розмір первісної виплати, необхідної для покриття збитків постраждалих у ДТП.

Для порівняння: враховуючи, що з серпня 2013 облікова ставка Нацбанку становить 6,5 відсотків річних, то за нинішнім Законом це дорівнюватиме 0,036 % ( 6,5 × 2 /365) за кожен день прострочення. Але ж у проекті йдеться про один відсоток (а не про 0,036 %) , тобто пеня зросте майже в 30 разів!

Шість кроків для виходу

Як свідчить сумна статистика, страхові компанії деколи вдало використовують менталітет і довірливість водіїв, які підписують неправильно оформлені протоколи, дають необдумані пояснення, не стежать за тим, як складена схема ДТП (а потім ллють сльози і втрачають гроші навіть за наявності страхового поліса ).

А тому похизуватися порядністю багато страхових компаній в Україні не поспішають: у більшості випадків робиться все можливе, щоб затягнути процес виплати або взагалі нічого не платити. Що ж робити, якщо ваш автомобіль «пережив» аварію?

По-перше, необхідно подати заяву про страхове відшкодування. Відповідальна особа зобов'язана надати консультаційну допомогу: ознайомити з нормативно - правовими актами, порядком обчислення страхового відшкодування та документами, на підставі яких оцінено розмір заподіяної шкоди.

По-друге, зі страховиками краще спілкуватися мовою документів: не варто обмежуватися листуванням «електронкою» і наївно вважати, що телефонні переговори є гарантією справедливості.

По-третє , згідно з вимогами законодавства, представники страхової компанії повинні самі організувати огляд пошкодженого транспорту. У ваші обов'язки доставка автомобіля для оцінки збитку не входить (це робить страхова компанія). Залиште автомобіль в тому стані, в якому він опинився внаслідок аварії.

По-четверте, якщо протягом семи робочих днів страхова компанія не оглянула ваш автомобіль, зверніться до незалежного експерта. Тоді компанія вже не зможе оскаржити його оцінку. Заява на огляд убезпечить вас від додаткових відвідувань компанії і захистить ваші інтереси. Залежно від результатів експертизи в страховій компанії отримаєте довідку із зазначенням тих документів, які ви здавали після ДТП.

По-п'яте, ремонт «коліс» починайте тільки після проведення експертизи та видачі письмового акта (а не усної заяви ), де вказана точна сума належної виплати.

І останнє: якщо після закінчення 15 днів з дня отримання останнього документа страховик не надав відповідь у встановленій формі, подавайте позовну заяву. Тоді ви отримаєте право на додаткову компенсацію за пенею за кожний день прострочення виплати, компенсації згідно з індексом інфляції і трьома відсотками річних ( штраф від суми відповідно до Цивільного кодексу ).

Судову претензію потрібно направити в страхову компанію, а копію - в МТСБУ. Як показує юридична практика, такі дії допомагають вирішити питання вельми ефективно.

Нагадуємо експерти СК «Рідна » пропонують якісну юридичну допомогу в разі проблем з виплатою відшкодувань іншими страховими компаніями, при ДТП.

За матеріалами: Імпрес.юа