Для того щоб не бути обдуреним, укладаючи договір «автоцивілки», потрібно уважно вивчити бланк поліса, і з'ясувати історію страхової компанії, - www.autocentre.ua.
Останнім часом автовласники все частіше стали скаржитися на те, що при покупці страховки вони стикаються з шахрайством з боку агентів. Частина з них виписує недіючі бланки ОСАГО.
Дійсно, наприклад, досі можна зустріти у продажу поліси таких компаній як «Добробут», «Лафорт», «Інвестсервіс» або «УЕСК», хоча всі ці страховики вже давно позбулися права продавати "автоцивілку", а деякі з них знаходяться в процесі банкрутства. Інші просто продають підроблені страховки. Для того, щоб уникнути подібної ситуації, потрібно слідувати досить простому алгоритму. По-перше, упевнитися, що обрана компанія має право здійснювати продаж полісів ОСАЦВ. Список страховиків, які мають ліцензії на обов'язкове страхування автоцивільної відповідальності, є на сайті Моторного (транспортного) страхового бюро. Так само як і інформація про ті компанії, які позбулися ліцензії і вийшли зі складу членів бюро.
По-друге, перевірити справжність бланку, який має намір виписати агент. Це також можна зробити безпосередньо через сайт МТСБУ. Якщо статус бланка поліса відзначений як «невикористаний», то договір можна підписувати. Але якщо статус - «укладений», «втрачено», «зіпсований» або «знищено», то від покупки такого поліса краще утриматися.
Тепер щодо самого поліса. У першу чергу потрібно пам'ятати, що договір «автоцивілки» є бланком суворої звітності, а отже, повинен мати спеціальну голограму (із зображенням прапора України та герба) у правому верхньому кутку. Крім того, папір, на якому надрукований договір, має блідо-блакитний відтінок, а другий лист, який є копією - звичайного, білого кольору.
Страховий агент повинен внести в поліс інформацію: про страхову компанію (назва, місцезнаходження, реквізити), а також ліміти відповідальності, які закріплені законодавчо. Потім вказується термін дії поліса, причому, не тільки дату початку дії і закінчення, а навіть хвилини та години. Після цього вводяться дані про страхувальника (ПІБ, адреса, ідентифікаційний код та реквізити документа, яким можуть бути як водійські права, так і цивільний паспорт). Наступний етап - інформація про транспортний засіб (тип, марка і модель, номерний знак, номер кузова, рік випуску та місце реєстрації), а також розмір страхової премії та франшизи (якщо вона передбачена умовами страхування).
Після цього агент повинен вказати реквізити стікера, що видається страхувальнику для установки на лобове скло автомобіля, поставити підпис і печатку. Страхувальник отримує оригінал поліса, європротокол до нього і стікер. Всі заповнені дані потрібно ретельно перевірити, оскільки якщо в них буде свідома або навіть ненавмисна помилка, у разі ДТП вона стане проблемою автовласника.
Взагалі ж, для того, щоб звести ризики обману до мінімуму, краще купувати «автоцивілку» у перевірених агентів або безпосередньо в офісі страхової компанії. У такому випадку є шанси залучити співробітників страховика до відповідальності, в той час як, придбавши поліс десь «обабіч дороги» вірогідність добитися правди зводиться до нуля.
Страхова компанія "Рідна" пропонує вигідні умови автострахування, гнучкі тарифи та бонуси.
|