Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Правила виплат "автоцивілки" можуть стати жорсткішими

До парламенту подано законопроект, що вносить зміни до закону Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Його автор - народний депутат фракції Батьківщина Сергій Фаермарк - пояснює свою ініціативу незахищеністю застрахованих від безпідставних відмов у виплаті з боку страховиків.
Відповідно до законопроекту, у ст. 33 закону буде чітко вказано, що повідомляти СК про подію може не тільки учасник ДТП, у якого є договір страхування ОСАЦВ, а й будь-який учасник пригоди, який "не є стороною договору ОСАЦВ".

Страховики неоднозначно трактують цю норму, вказуючи, що таким учасником ДТП може вважатися як потерпіла сторона, яка претендує на виплату, так і водій застрахованого автомобіля за умови, що не він особисто підписував договір страхування.

Зараз в учасників ДТП є три дні на те, щоб повідомити страховика про настання страхового випадку. Але укластися в цей термін складніше, якщо винуватець ДТП зник. Тому запропоновано починати відлік трьох робочих днів з моменту виявлення винуватця аварії.

Зі ст. 36 закону буде виключена фраза про те, що СК приймає рішення про здійснення страхового відшкодування "у разі визнання страховиком вимог заявника обгрунтованими". Незабаром СК повинна буде проводити виплати "у разі відсутності передбачених законом підстав для відмови у відшкодуванні".

Ці норми покликані зменшити можливості страхової компанії ускладнювати процес отримання відшкодувань потерпілими. "Перед тим як сісти за кермо, громадяни зобов'язані заплатити велику суму страховику, але в разі настання страхової події не мають гарантій на компенсацію грошових коштів потерпілому. Отримуючи величезні гроші від договорів "автоцивілки", більшість страховиків усіма можливими способами ухиляються від здійснення страхових виплат", - аргументує депутат у пояснювальній записці до проекту.

І якщо зараз передбачено 90 днів на ухвалення рішення про виплату і саму виплату, то запропоновано, щоб при ухваленні рішення про відмову СК також повідомляли про це потерпілого протягом 90 днів. Відсутність такого повідомлення означатиме автоматичну згоду виплатити суму відшкодування.

При цьому пеня за прострочення буде збільшена з нинішньою подвійної облікової ставки Нацбанку (14% річних) до 1% від суми неоплаченого у строк страхового відшкодування за кожний день прострочення (тобто 365% річних).

Видання підкреслює, що страховики підтримують спроби зробити процедуру виплат більш прозорою для постраждалих в ДТП, але сумніваються, що виплати прискоряться. "На швидкість виплат ці нововведення навряд чи вплинуть, оскільки збережений норматив у 90 днів. Крім того, в законі завжди є лазівки, якими користуються деякі страхові компанії для штучного затягування процесу виплат страхових відшкодувань ", - вважає представник страхової компанії Олег Коваленко-Кужольний.

За словами учасників ринку, найбільш поширеною причиною відмови у виплаті є ненадання потерпілою стороною всіх документів по справі.

Експерти вважають, що найдієвішим інструментом може стати пеня, але затягування виплат проблемними компаніями призведе лише до ще більшого зростання заборгованості та наближатиме дату їх банкрутства.

Крім вищесказаного звернемо увагу на той факт, що українська влада давно виявляє інтерес до реформування ОСАЦВ. Так, наприкінці червня поточного року Національна комісія з регулювання ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг) пропонувала підвищити ліміти відповідальності за нанесення шкоди життю та здоров'ю потерпілих у ДТП з нинішніх 100 тис грн до 3 млн грн.

До цього підвищити вартість автострахування на 40-280%. Запропонувало Моторне (транспортне) страхове бюро (МТСБУ) регулятору страхового ринку, щоб не допустити погіршення платоспроможності гравців ринку. Проте пізніше регулятор відхилив запропоноване МТСБУ підвищення вартості автоцивілки.