Комітет перевіряє страхові компанії, які продають поліси автоцивільної відповідальності, а Бюро розміщує результати перевірки на своєму сайті, у відкритому доступі. Опубліковані дані умовно називаються «світлофором», так як оцінка роботи та платоспроможності 81 страхової компанії представляється у вигляді триколірної шкали.
Зелений колір - компанія працює добре, жовтий - у неї є проблеми, червоний - поліс у такого страховика краще не купувати. Принаймні, до наступної перевірки. Чорний колір приміряють на себе компанії, які не дали дозвіл на публікацію своїх показників. Страховики, у яких замість «світлофора» є письмові пояснення, за типом «здійснюється додатковий аналіз показників» або «недостатньо статистичних даніх», це - кіт у мішку, під вашу відповідальність, - звертає увагу фахівець. Хочете подивитися, як швидко компанія виплатить гроші у разі ДТП? Будь ласка! Може бути цікаво, чи скаржаться на неї інші клієнти? Немає проблем! Все, що потрібно - зайти на сайт МТСБУ і в правому кутку головної сторінки натиснути «вікно» з малюнком «світлофора». Моя порада, сподіваюся, допоможе хоча б одній водієві уникнути покупки полісу «автоцивілки» у потенційного банкрута, каже Наталя Гудима. Хоча сам факт відсутності інтересу водіїв до рекомендацій фахівців, якщо чесно, бентежить. Іноді мене запитують: якщо страхова компанія не платить, значить, вона - банкрут? Не обов'язково. Нерідко проблема полягає в тому, що людина просто не вміє вибирати захист. Погодьтеся, якщо у вашому договорі з банком написано, що ви не маєте права знімати гроші з рахунку достроково, то вам ніхто не заплатить відсотки, якщо все-таки знімете раніше. Так і в страхуванні. Якщо в договорі медичного страхування туриста написано: якщо стався нещасний випадок, то спершу потрібно телефонувати в страхову компанію, значить, телефонуйте! Тому що компенсацію за самостійний вибір медустанови страховик на повному праві може не платити. Не домовлявся він з туристом про це!
Ви скажете, щоб розібратися в умовах нашого страхового захисту, потрібно бути Ньютоном, Ейнштейном і трохи Остапом Бендером. Не буду сперечатися, тому що в Україні немає єдиного стандарту для договорів добровільного страхування, хоча наша організація давно виступає за те, щоб такі шаблони були. Можливо, колись до нас прислухаються, а поки страховий договір потрібно хоча б уважно прочитати перед тим, як підписувати. Наталія Гудима впевнена, що незабаром страхування стане доступнішим за рахунок розвитку інтернет-технологій і масових продажів електронних полісів. Але для цього потрібні зміни в законах, які можуть набути чинності вже з наступного року. Хоча деякі страховки можна замовити через Інтернет і сьогодні. Наприклад, я оформляю експрес-захист своєї квартири в режимі онлайн всього за півгодини. Зручно, просто і безпечно. І страховика при покупці поліса ОСАЦВ вибираю швидко і без побоювань. Хоча б тому, що я добре знайома з системою «світлофор», зазначила Наталія Гудима. |