Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Як не потрапити в ДТП - поради досвідчених водіїв
обгон, трасаДмитро - професійний далекобійник, керуючий сідельним тягачем (їздить по трасі), Сергій - продавець (мотається по місту), а Олексій - викладач вузу (їздить за маршрутом дім-робота, а на вихідні вибирається на дачу). Ми зібрали у них поради про те, як уникати аварійних ситуацій протягом багатьох років.

Наші герої визнають, що час від часу допускають дрібні порушення ПДР, як практично і всі українські водії. Головним своїм «секретом» вони вважають те, що не відволікаються за кермом на які-небудь сторонні дії, а також зайвий раз не ризикують, здійснюючи обгони в закритих поворотах або проскакуючи в «лузу» серед автомобілів в потоці. Адже ситуація на дорозі змінюється кожну секунду - будь-яке відволікання уваги або небезпечний маневр може призвести до серйозної аварії із смертельним результатом. Додамо, що сьогодні аварійність на наших дорогах зашкалює - кожні дві години в Україні під колесами автомобіля гине одна людина.

Секрети безпечного обгону

«При поїздці на дачу постійно доводиться обходити фури і сільгосптехніку на трасі, оскільки рухаються вони занадто повільно і дуже сильно димлять. Я надивився за кілька років на варіанти невдалого обгону - щоразу або водій починає маневр, враховуючи не швидкість найближчого авто на зустрічній смузі, а відстань, або вчиняє його в закритому повороті », - ділиться досвідом Олексій. Для себе він виробив алгоритм, який дозволяє обійти тихохід без зайвих нервів.

ПОЧАТОК ОБГОНУ. «Для того, щоб мати перевагу в швидкості, треба починати розгін заздалегідь на своєму боці. І лише переконавшись у тому, що на зустрічній смузі вільно, а сама дорога пряма (немає ймовірності того, що дозволена для обгону ділянка різко закінчиться перед закритим поворотом. - Авт.), починати маневр. Причому робити це потрібно на зниженій передачі, наприклад, на 3-й», - каже водій.

ЗАВЕРШЕННЯ ОБГОНУ. Олексій додає, що під час обгону не варто притискатися до того, кого обганяємо, провокуючи його на необдумані дії, а обігнавши, не можна відразу займати свою смугу. Краще протягнути трохи вперед, щоб не підрізати.

Ніколи не можна обганяти «за компанію» з іншим автомобілем: він істотно обмежує видимість, а у разі появи зустрічного автомобіля передній встигне оперативно повернутися в правий ряд, а наступний за ним (тобто ваш) - ні.

ЯКЩО ОБГАНЯЮТЬ ВАС. Ніколи не можна заважати автомобілю ззаду здійснити обгін. Навпаки, краще допомогти йому. Адже траса - не гоночний трек, а водії - не суперники, а колеги.

Отже, якщо водій, що їде позаду автомобіля, включив лівий поворот, подивіться вперед і оцініть дорожню обстановку. У тому випадку, якщо шлях вільний, візьміть трохи правіше і включіть праву «мигалку». Цим ви повідомите водієві, що здогадалися про намір вас обігнати і готові посприяти. І тоді він успішно обійде вас і, можливо, на 2-3 цикли включить «аварійку»: його задні покажчики поворотів підморгнуть вам, дякуючи за допомогу.

Якщо ж попереду перешкода, краще повідомити про це водієві позаду, включивши аварійку. Або якщо ви теж хочете зробити маневр (наприклад, розвернутися), увімкніть покажчик повороту.

ДТП дорогаБійтеся «стандартних» аварій

Безліч ДТП у місті є «випадковими» - сталися не через те, що водій свідомо порушив правила, а тому, що неправильно оцінив дорожню обстановку і в підсумку прийняв невірне рішення. За допомогою директора школи підвищення водійської майстерності Євгена Середницького ми розібрали причини трьох найпоширеніших пригод.

ВИЇЗД НА ГОЛОВНУ. Водій, який перебуває спереду, почав рух, але засумнівався, чи встигне виїхати, і раптово загальмував. Водій, що знаходиться позаду, бачить, що машина перед ним поїхала. Він теж почав рушати і подивився наліво, щоб переконається в тому, що не створює перешкод тим, хто їде по головній дорозі. І в'їжджає в авто, яке зупинилося.

Порада: не дивіться наліво, поки авто перед вами не поїде.

МАНЕВРИ У ПОТОЦІ. Звичка постійно змінювати ряд може закінчитися погано. Нерідко водії підрізають фури, гальмівний шлях у яких довший. Аварійна ситуація може виникнути і при взаємному перестроюванні - коли в одну і ту ж «лузу» потрапило два авто. Правий буде той, хто правіше (згідно з п. 10.3 ПДР), але від травми в результаті ДТП це не врятує.

Порада: зробіть паузу на частку секунди перед тим, як почати перестроювання.

ЗАДНІЙ ХІД. Часто водій під час маневрування у вузькому дворі здає заднім ходом. Але про це не здогадується інший водій, який прилаштувався за першим і буквально «підпер» його в сліпій зоні. Результат - ДТП, причому питання винності залежить тільки від показань свідків.

Порада: перед початком руху попросіть пасажира або випадкового перехожого простежити за безпекою маневру.

Будьте завжди напоготові

Опитані нами водії кажуть, що завжди знаходяться за кермом в особливому стані - тіло розслаблене, а мозок автоматично прораховує варіанти розвитку дорожньої ситуації. У результаті, як тільки виникає потенційна загроза, водій готовий до неї.

Дуже важливо зберігати безпечну дистанцію, не тільки рухаючись з постійною швидкістю, але і при розгоні, а головне - при гальмуванні.

Зазначимо ще й важливість огляду: завжди потрібно орієнтуватися по дзеркалах, аналізуючи ситуацію не тільки попереду себе, але і ззаду (на 360 градусів).

Також потрібно враховувати інтереси інших учасників дорожнього руху при паркуванні. Перед тим, як вийти з машини, задайте собі кілька питань. Чи не обмежили ви видимість тим, що поставили авто на виїзді з другорядної дороги або перед нею? Чи зможе пішохід безпечно перейти дорогу після того, як ви поставили машину перед зеброю?

дорога, рухТримайте дистанцію

«Чим більше дистанція між моєю та сусідніми машинами, тим безпечніше їзда на трасі», - каже далекобійник Дмитро. Чим вище швидкість потоку, тим більшу дистанцію потрібно тримати до попереду автомобіля, що йде: якщо у нього раптово щось зламається або, наприклад, водієві стане погано і авто різко зупиниться, повинна бути можливість безпечно зупинитися. На мокрій дорозі дистанцію потрібно збільшити на третину від звичайної.

При цьому Дмитро додає, що розташування транспортних засобів на дорозі (ПДР не даремно вимагають залишати крайній лівий ряд вільним) також має значення - оптимально їхати в середньому ряду, намагаючись зайняти таке місце, щоб праворуч, ліворуч, попереду і ззаду залишався захисний простір. У тому випадку, якщо дорожня обстановка різко зміниться (наприклад, на дорогу вискочить людина) і можливості безпечно загальмувати не буде, у водія залишиться шанс крутанути кермом вліво або вправо для безпечного об'їзду «перешкоди». Якщо ж місце збоку зайнято, повернути буде нікуди і дорожньо-транспортної пригоди уникнути не вдасться.

Контроль і прогнозування

Сучасний висококласний стиль водіння автомобіля - активний. Водій повинен вміти постійно контролювати дорожню ситуацію, тонко відчувати поведінку автомобіля і оцінювати його можливості в конкретних умовах, безпомилково визначати якість зчеплення коліс з дорогою і, звичайно, передбачати поведінку автомобіля на різних покриттях. Він повинен бачити і прогнозувати розвиток ситуації завжди на один, а краще - на кілька кроків вперед.

«Я завжди при русі в місті ставлю себе на місце навколишніх водіїв і дивлюся на дорогу не тільки своїми, але і їхніми очима. Це дозволяє мені розуміти їхні бажання і передбачати маневри», - каже Сергій. Наприклад, логічно передбачити, що водій при виборі ряду для руху віддасть перевагу перебудуватися в найбільш вільний, але при цьому завжди буде прагнути зайняти крайній лівий - як найбільш швидкісний. Нескладно досвідченому водієві і передбачити ймовірність ДТП - вона росте в тому випадку, якщо один з водіїв метається з ряду в ряд або немислимо повзе.

пішоходиАварії: топ-5 причин

За офіційною статистикою української ДАІ, серед причин ДТП з тяжкими наслідками на першому місці стоїть перевищення швидкості. На другому і третьому - порушення правил проїзду перехресть і пішохідних переходів. Четверте і п'яте місця займають такі порушення, як виїзд на зустрічну смугу і керування автомобілем у нетверезому стані.

Що цікаво: у всьому світі (і у нас теж) водії віком від 18 до 30 років потрапляють у ДТП в два рази частіше в порівнянні з більш дорослими досвідченими людьми. Серед причин такого стану справ в американському Фонді дорожньої безпеки називають набір смс-повідомлень за кермом, розмови без гарнітури і властиве молоді бажання полихачити.