Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Що робити, якщо потрапили у ДТП? Рекомендації МТСБУ

ДТП - завжди великий стрес для учасників аварії. Перед постраждалими та їхніми близькими виникають важливі практичні проблеми: ремонт автомобіля чи іншого транспортного засобу, лікування і реабілітація, при найгіршому сценарії - забезпечення похорону загиблого та утримання його сім'ї.

Відповідно до закону «Про ОСЦПВ» відшкодування збитків постраждалим повинна зробити страхова компанія, з якою винуватець ДТП уклав договір обов'язкового страхування відповідальності власника транспортного засобу. Уже чотири роки як в Україні можна скористатися перевагами системи прямого врегулювання збитків, коли потерпілий у ДТП вправі звернутися і отримати страхове відшкодування або від страховика винуватця ДТП (як це передбачено нормами закону), або від страхової компанії, з якою він сам укладав договір ОСАГО по принципом «де придбав поліс, там отримуєш виплату». Про те, за яких умов можна скористатися прямим врегулюванням, є докладна інформація на сайті МТСБУ.

Також в певних випадках, передбачених законодавством (про них ми поговоримо нижче), виплату відшкодування здійснювати не страхова компанія, а МТСБУ.

Не всі знають, що в разі ДТП кожен водій автомобіля, його пасажири, пішоходи та велосипедисти - всі учасники дорожнього руху, крім водія-винуватця, мають страховий захист по "автоцивілці". Тобто їм не потрібно самостійно долати фінансові наслідки аварії або вимагати компенсації від винуватця.

Але для того, щоб не мати ніяких проблем з отриманням страхового відшкодування, кожен учасник дорожнього руху повинен знати і дотримуватися простих правил, згідно з якими треба діяти в разі ДТП:

- Якщо в аварії є люди, які отримали травми, необхідно викликати швидку, поліцію і надати необхідну першу допомогу.
- Учасники ДТП повинні проінформувати один одного про себе, своє місце проживання і надати інформацію про чинні поліси ОСАЦВ. Залежно від обставин ДТП, його учасники можуть викликати на місце події патрульну поліцію для оформлення дорожньої пригоди або заповнити так званий європротокол - спеціальний бланк повідомлення про аварію.
- Кожен водій повинен невідкладно, але не пізніше трьох робочих днів повідомити свою страхову компанію про факт настання ДТП.

Що далі повинен робити потерпілий в ДТП?

Якщо постраждав пішохід або велосипедист, він повідомляє страхову компанію винуватця ДТП (оскільки він не повинен мати поліс ОСЦПВ).

Потерпілому необхідно протягом 30 днів надати страховику письмову заяву про страхове відшкодування та інші документи, передбачені законодавством, зокрема:

- довідку патрульної поліції про фіксацію ДТП або європротокол;
- паспорт заявника;
- документ, що підтверджує право заявника на отримання страхового відшкодування (довіреність, договір оренди, свідоцтво про право на спадщину);
- довідку про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (якщо заявник - фізична особа);
- документ, що підтверджує право власності на пошкоджене майно на день скоєння ДТП;
- документи, що засвідчують витрати на лікування, терміни перебування на лікарняному, інвалідність і т.п. в разі, коли шкода заподіяна здоров'ю людини. Якщо лікування триває, і повний обсяг витрат на нього невідомий, необхідні документи можна прикласти до заяви пізніше;
- відомості про банківські реквізити заявника.

Постраждала сторона в разі пошкодження автомобіля також повинна надати його страховій компанії для проведення огляду. Варто пам'ятати: автомобіль повинен зберігатися до огляду в тому стані, який залишився після аварії, його не можна ремонтувати. Страховик, у свою чергу, повинен провести огляд протягом 10 робочих днів після отримання письмового повідомлення.

Якщо страхова компанія не вклалася в цей термін - потерпілий має право вже ремонтувати машину, але в МТСБУ радять перед цим або викликати експерта (страхова потім відшкодує оплату його роботи) або іншим способом документально зафіксувати пошкодження (наприклад, отримати акт огляду з СТО).

У деяких випадках, визначених у законі «Про ОСАЦВ» за страховим відшкодуванням треба звертатися не до страховика, а до Моторного (транспортного) страхового бюро України. Процедура оформлення ДТП і отримання відшкодування з фондів Бюро аналогічна.

В яких випадках водію необхідно звертатися в МТСБУ?

Згідно ст.41 Закону України «Про ОСАЦВ», МТСБУ за рахунок коштів фонду захисту потерпілих відшкодовує шкоду на умовах, визначених цим Законом, у разі її заподіяння:

- транспортним засобом, власник якого не застрахував свою цивільно-правову відповідальність, крім шкоди, заподіяної транспортному засобу, власник якого теж не застрахував свою відповідальність, і майну, яке знаходилося в такому транспортному засобі;
- невстановленим транспортним засобом, крім шкоди, яка заподіяна майну та навколишньому середовищу;
- транспортним засобом, який вийшов з володіння власника не з його вини, а в результаті протиправних дій іншої особи;
- учасниками бойових дій, інвалідами війни, інвалідами I групи, які особисто керують належними їм транспортними засобами, а також особами, які керують транспортним засобом, належним інваліду I групи, у його присутності;
- в разі недостатності коштів та майна страховика-учасника МТСБУ, що визнаний банкрутом або ліквідований, для виконання його зобов'язань за договором ОСЦПВ;
- в разі надання страхувальником або особою, відповідальність якої застрахована, свого транспортного засобу поліцейським і медичним працівникам закладів охорони здоров'я згідно з чинним законодавством.

Як видно, у всіх інших випадках, не передбачених ст. 41, водії повинні звертатися безпосередньо до своєї страхової компанії, а не в МТСБУ.

Як швидко можна отримати відшкодування?

Відповідно до закону, страхова компанія повинна здійснити виплату потерпілому протягом 90 днів після подачі заяви на виплату з автоцивілки. Важливий момент - термін починає відраховуватися не з дати ДТП, а з дати надання страховику заяви та всіх необхідних документів. Термін може скласти більше 90 днів, якщо триває судовий розгляд, щоб визначити винуватця ДТП і необхідно дочекатися рішення суду.

Значна частина страхових компаній платить швидше: середній термін врегулювання страхових вимог у 2020 році становив 73 дня. В системі прямого врегулювання збитків середній термін врегулювання - до 40 днів.

Що робити, якщо є невирішені або незрозумілі питання, чи ваші права порушуються?

Почніть з того, що поспілкуйтеся із страховиком: власним або винуватця ДТП. Співробітники страхової компанії за законом зобов'язані допомогти консультацією при складанні заяви, і якщо потрібно, ознайомити вас з усіма документами, згідно з якими розраховується розмір компенсації і порядок її сплати.

В основному і самі страхові компанії зацікавлені надати клієнту вичерпні роз'яснення.

Контакт-центр МТСБУ цілодобово надає інформаційну допомогу з автострахування по телефону  0 800 608 800