МТСБУ за рахунок коштів фонду захисту потерпілих відшкодовує шкоду в разі її заподіяння:
- транспортним засобом, власник якого не застрахував свою цивільно-правову відповідальність, крім шкоди, заподіяної незабезпеченого транспортному засобу; - невстановленим транспортним засобом, крім шкоди, заподіяної майну і навколишньому середовищу; - викраденим транспортним засобом (в результаті протиправних дій іншої особи); - транспортним засобом, яким керують: учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності та особи з інвалідністю внаслідок війни, особи з інвалідністю I групи, які особисто керують належними їм транспортними засобами або особи, що керують авто, яке належить інваліду I групи, у його присутності. - в разі недостатності коштів та майна страховика-учасника МТСБУ, що визнаний банкрутом або ліквідований, для виконання його зобов'язань за договором ОСЦПВ; - в разі надання страхувальником або особою, відповідальність якої застрахована, свого транспортного засобу поліцейським і медичним працівникам відповідно до законодавства.
Нагадаємо, що граничну суму відшкодування за зобов'язаннями страховика-банкрута на одного потерпілого визначає Президія МТСБУ з урахуванням отриманих заяв, прийнятих до розгляду, і розміру наявного залишку коштів гарантійних внесків страховика в фонді захисту потерпілих.
Механізм виплат по компаніям, що пішли з ринку ОСАЦВ, не виконавши зобов'язань перед постраждалими в ДТП, потребує модернізації на рівні профільного законодавства, оскільки це є питанням дотримання соціальної справедливості, кажуть в Бюро.
Кілька нових редакцій законопроекту «Про ОСЦПВ» містили нові норми щодо виплат відразу після початку процедури банкрутства страховика або в разі припинення членства компанії в МТСБУ в зв'язку з невиконанням зобов'язань. МТСБУ вдалося знайти рішення, яке дозволяє повністю або хоча б частково компенсувати збитки постраждалим, яким заборгував страховик, який втратив членство в МТСБУ, проте ще не визнаний банкрутом або ліквідований, але вкрай необхідне прийняття нового закону для системного підвищення рівня захисту потерпілих у ДТП. |