Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Курс на електрифікацію: які пільги та привілеї матимуть власники електрокарів?

Україна має намір взяти курс на повну електрифікацію всіх транспортних засобів - саме така норма задекларована в новому законопроекті, який знаходиться на розгляді у Верховній Раді.

Для цього планується ввести цілий ряд комплексних заходів, спрямованих на популяризацію покупок електромобілів і створення преференцій при їхній експлуатації.

З початку цього року вже запрацювали деякі нововведення, покликані сприяти активному розвитку електротранспорту.

Введуть зелені номера і нові дорожні знаки

Почнемо з тих нововведень, пов'язаних з електромобілями, які в Україні вже діють. З 1 січня 2020 року набули чинності норми закону, спрямовані на приведення вітчизняного законодавства у сфері електромобілів у відповідність з європейськими та світовими стандартами, а також повинні сприяти подальшій популяризації цього автотранспорту.

Зокрема, МВС, Мінекономрозвитку, Мінрегіону, Міністерству охорони здоров'я, Державній службі з надзвичайних ситуацій доручено протягом шести місяців з дня опублікування закону (до 9 лютого нинішнього року) ввести спеціальні зелені номера для електромобілів, встановити чіткі вимоги до паркомісць для електрокарів (кількість на парковках, прибудинкових територіях, виділення таких знаками і розміткою та інше), ввести нові дорожні знаки - "Для електромобілів", "Крім електромобілів", "Станція зарядки електромобілів".

Крім того, законом передбачено захист прав власників електромобілів на безперешкодний доступ до зарядних станцій.

Щоб змусити недбайливих автомобілістів бути більш свідомими і дисциплінованими, законом запроваджено штрафи в розмірі 340-510 гривень для водіїв бензинових і дизельних машин за зупинку або стоянку, а також паркування на місцях для електрокарів або створення інших перешкод водіям таких авто, що не дає їм можливості зарядити свій транспорт. У подібних випадках інспекторам з паркування надається право затримати автомобіль порушника, в тому числі за допомогою евакуатора.

За минулий рік ринок електрокарів в Україні зріс майже на третину

Перехід на масове використання електромобілів - глобальний світовий тренд. Україна є одним зі світових лідерів за темпами зростання продажів електромобілів. За даними асоціації "Укравтопром", за 2019 рік українці придбали 7542 електромобіля, з яких 7012 - легкові та 530 - комерційні. Таким чином, за минулий рік ринок легкових електромобілів в нашій країні виріс майже на третину, а комерційних - в півтора рази.

Для подальшого розвитку ринку електромобілів планується на законодавчому рівні створити сприятливі умови для стимулювання попиту на екологічно чистий транспорт, а також вигідні умови для розвитку електрозаправних станцій. Все це передбачено в новому законопроекті № 2532 "Про автомобільний транспорт (щодо визначення електричних автомобільних транспортних засобів, зарядних станцій під них і створення умов для переходу на екологічний транспорт)", який зараз знаходиться на розгляді в парламенті.

Як стверджують автори законопроекту, він буде сприяти скороченню використання в Україні нафтопродуктів, що позитивно позначиться на енергоефективності нашої країни і її енергетичної незалежності. До того ж зменшення викидів в атмосферу не тільки поліпшить екологію, а й підніме імідж України як країни, яка поряд з розвиненими економіками світу реально проводить заходи щодо збереження клімату планети.

Що ж конкретно пропонується зробити?

Зокрема, згідно з проектом закону до 1 січня 2021 року Кабінету Міністрів України буде доручено розробити державну програму зі збереження навколишнього середовища, виконанню міжнародних зобов'язань щодо зменшення викидів в атмосферу, поліпшення екологічного стану міст, а також зменшення залежності економіки від імпорту нафтопродуктів шляхом переходу на електромобілі і програми утилізації акумуляторних батарей. В рамках цієї програми потрібно передбачити пільгове кредитування і страхування на придбання електрокарів українцями. Крім цього потрібно створити програми з розвитку вітчизняних виробників електромобілів, виробництва та утилізації акумуляторних батарей.

Крім того, законопроект передбачає, що до 31 грудня 2022 року буде скасовано пенсійний збір при першій реєстрації електромобіля, а до 31 грудня 2024 року електромобілі з зеленими номерними знаками зможуть їздити по смузі громадського транспорту.

Планується також створити пільгові умови і для розвитку мережі електрозаправних станцій. Зокрема:

- до 31 грудня 2024 року операторам зарядних станцій не потрібно буде отримувати ліцензію;
- до 31 грудня 2022 роки не потрібно буде платити за підключення і виділення потужностей для операторів автомобільних зарядних станцій;
до елементів благоустрою додадуться струмоприймачі підключення електромобілів до мережі зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами;
при будівництві нових автозаправок за межами міст вони повинні бути обладнані зарядними станціями.


Перехід на масове використання електромобілів в Україні має чітко визначені часові рамки. У законопроекті № 2532 задекларовано, що "держава визначає своїм пріоритетом перехід на електричний автомобільний транспорт до 1 січня 2030 року".

Тим часом в ряді зарубіжних країн вже заявили, що через 10-25 років відмовляться від продажів машин з двигуном внутрішнього згоряння. Наприклад, Норвегія збирається повністю перейти на електромобілі вже до 2025 року. Німеччина пропонує заборонити авто з двигунами внутрішнього згоряння у всьому Євросоюзі з 2030 го. Великобританія планує зробити це в 2032-му, Індія - в 2030-м, а Франція - в 2040-м. Та й самі автовиробники почали орієнтуватися на виробництво гібридів і електромобілів.

У багатьох країнах власникам електроавто надають знижку на страховку і гранти на покупку

Ще не відомо, як наш уряд збирається стимулювати українців на покупку електрокарів. Можливо, візьме до уваги досвід інших країн.

У багатьох зарубіжних країнах державна допомога досить вагома. На території міста Церматт (Швейцарія) заборонено використання будь-яких транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння. Для руху по місту використовуються виключно електрокари. У Норвегії (світовий лідер по переходу на електричні авто, в 2016 році відсоток від загального продажу склав 51) власники електрокарів звільнені від усіх податків і зборів, включаючи ПДВ. Їм надається безкоштовна парковка, знижка на страхування, пільгове кредитування, рух смугами громадського транспорту, безкоштовний проїзд по платних дорогах і користування поромними переправами, спрощений порядок підключення зарядних станцій до електричних мереж і звільнення їх від оподаткування. У Нідерландах власники таких авто звільнені від усіх реєстраційних та дорожніх податків. В Ісландії електрокари вартістю до 52 600 доларів звільняються від сплати ПДВ. Швеція надає грант від уряду на придбання електричного авто в еквіваленті 4500 доларів. У Франції такий грант дорівнює еквіваленту 5600 доларів, у Великобританії - 6000, в Китаї - 9300, в Естонії - 17 800, а в Німеччині - 5400 доларів.

За матеріалами: Факты и комментарии