МТСБУ представило стратегічне бачення модернізації законодавства щодо ОСЦПВ, розроблене учасниками ринку з урахуванням пропозицій і побажань автовласників, висловлених під час соцопитування, проведеного Бюро.
Сьогодні існує необхідність поступового приведення законодавства України до вимог Євродирективи №2009 / 103 / ЄС та практики застосування страхування цивільної відповідальності в країнах ЄС.
«Ми опрацювали надзвичайно важливе питання реформування законодавства в сфері "автоцивілки". Зміни політичних еліт і Регулятора страхового ринку, яким влітку наступного року стане Нацбанк, дає шанс після п'яти років роботи і лобіювання все ж прийняти новий закон про ОСЦПВ, який дозволить галузі працювати відповідно до вимог сучасної технологічної реальності, вирішить ряд гострих питань і підвищить рівень захисту постраждалих в ДТП, - вважає Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко. - Сподіваємося, що заявлений НБУ курс на підтримку системного оновлення законодавства у сфері фінансових послуг допоможе прискорити роботу над проектом закону і його прийняття Верховною Радою, що піде на користь більш ніж 7 млн. Автовласників країни».
Основні норми, які повинен містити новий законопроект про "автоцивілку":
- Поступове збільшення максимальних сум виплат до європейських стандартів - Укладення договору ОСАЦВ без франшизи - Виплати страхового відшкодування без урахування зносу - Поступовий перехід ринку ОСАЦВ на вільне ціноутворення - Монетизація пільг, встановлених для окремих категорій громадян України - Посилення гарантійних функцій МТСБУ щодо здійснення виплат за зобов'язаннями «проблемних» страховиків - Законодавче закріплення електронної форми договору ОСАЦВ - Удосконалення корпоративного управління МТСБУ.
Крім того, було запропоновано концептуальні зміни в підходах до реформування українського законодавства в сфері ОСЦПВ.
Для цього необхідно надати МТСБУ статус інформаційного центру для галузі, відповідно до чого ЦБД бюро буде містити значний обсяг інформації про застраховані авто, ДТП і страхові події, членів Бюро, а також усунути передумови виникнення суперечок про наявність страхового покриття.
Що стосується терміну розгляду заяви про страхову виплату, то вперше пропонується законодавчо встановити не тільки загальний строк здійснення страхового відшкодування, а й визначити терміни для окремих етапів бізнес-процесу врегулювання:
- термін для проведення представником страховика або МТСБУ огляду пошкодженого майна - 10 робочих днів з дати отримання письмової інформації від потерпілого - терміни для прийняття страховиком рішення про виплату або відмову:
до 10 днів з дня документального оформлення угоди між страховиком і потерпілим про розмір збитків при наявності заяви про виплату та інших необхідних документів;
до 60 днів з дня отримання заяви про виплату, при наявності необхідних документів, якщо у страховика виникли ускладнення в з'ясуванні обставин страхового випадку і узгодження розміру збитку;
до 90 днів з дня отримання заяви про виплату, якщо обставини страхового випадку досліджуються в кримінальному впровадженні, цивільній або господарській справі.
- термін для проведення виплати - 5 робочих днів з дати прийняття страховиком або МТСБУ рішення про відшкодування.
У профільному Комітеті Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики почала працювати робоча група з розробки нового законопроекту в сфері ОСЦПВ. У страховиків з'явилася надія на новий закон і його «прискорений» розгляд і прийняття. |