Починаючи з 2013 по сьогодні, український ринок ОСЦПВ покинули 38 страхових компаній, але йшли вони по-різному, повідомили в МТСБУ.
Деякі компанії після виходу з Моторного бюро продовжували свою діяльність і сумлінно виконували свої зобов'язання за укладеними договорами, за іншими починалися процеси банкрутства, а треті просто зникали, - заявила в інтерв'ю заступник генерального директора МТСБУ Людмила Білошицька.
"Якщо говорити про компанії, що пішли давно, до моменту, коли ще не було передбачено формування додаткових фондів, то тільки 10-20% зобов'язань покривали кошти страховика, а решта - за рахунок коштів загальних фондів МТСБУ. На сьогодні за рахунок формування додаткових фондів ця частина збільшилася в середньому до 30%".
Але навіть в тих випадках, коли процес банкрутства починався, то він тривав протягом кількох років. І весь цей час постраждалі чекали можливості отримання регламентної виплати з фондів Моторного бюро.
На сьогоднішні завершені процеси банкрутства і ліквідації по компаніям «Авіоніка», «Інтертрансполіс», «Райп», «Страхові традиції», «Лафорт», «Екологічна страхова компанія», «Добробут», «Міська страхова компанія».
По компаніях «Гарант-Авто» і «Україна» процеси банкрутства ще тривають.
"Ми дуже довго думали, як зробити так, щоб хоча б частково компенсувати постраждалим їхні витрати, - говорить Людмила Білошицька. - Тому і було прийнято далеко не ідеальний механізм, але він все ж дозволяє здійснити часткову компенсацію. Для того, щоб розрахувати, яка максимальна сума компенсації можлива по кожній компанії, потрібно знати кількість постраждалих, які звернуться за виплатою в Моторне бюро".
Чинний порядок передбачає, що у встановлені терміни постраждалі повинні подати пакет документів для виплати в Моторне бюро. Рішення про початок прийому заяв по кожній компанії приймає Президія, і після цього на сайті бюро розміщується оголошення, в якому зазначаються строки і порядок подачі документів.
Після закінчення цього терміну, в залежності від кількості звернень та залишку коштів конкретно кожного страховика, затверджується гранична сума компенсації на одного потерпілого і після цього починається процес виплат. - "Звичайно, можна сказати, що не зовсім справедливо, якщо хтось не знав і не подав документи, і, відповідно, не зміг отримати хоча б частину відшкодування, але, на жаль, поки інших законних можливостей у нас немає. Хочу особливо підкреслити, що після завершення процесу банкрутства всі постраждалі, які отримали часткове відшкодування, отримають доплату, а решта отримають відшкодування в повному обсязі", - заявила Людмила Білошицька.
Після визнання компанії банкрутом таким виплатам присвоюється статус регламентних, і для їх компенсації вже використовуються кошти не тільки страховика, але і інших компаній членів Моторного бюро, тобто підключається солідарна відповідальність. До моменту, поки це виплата не має статусу регламентних виплат, не можливо використовувати гроші Фондів, тобто інших страховиків.
За матеріалами: Форіншурер
|