Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

Два страховики мають намір вийти з проекту прямого врегулювання

Страхові компанії «Оранта» і «Провідна», які контролюють 13% ринку «автоцивілки», залишають проект прямого врегулювання.

Цим страховикам стало невигідно брати участь в проекті, де на них припадало 35% сегмента, і за ними можуть піти інші компанії, вважають співрозмовники FinClub.

Врятувати систему прямого врегулювання збитків у ДТП може лише введення її обов'язковості на умовах, які не дозволять одним учасникам ринку ОСЦПВ заробляти на інших.

За два роки пілотний проект прямого врегулювання з "автоцивілки" так і не став масовим: страхові компанії не тільки не поспішають приєднатися до нього, а й почали залишати проект. За останній місяць про вихід з нього заявив лідер за обсягом премій серед учасників проекту СК «Оранта» та СК «Провідна» (6-е місце).

У «Провідній» пояснили свій крок «рішенням акціонера».

«Наша компанія вважає, що на даний момент система прямого врегулювання в Україні недостатньо збалансована для учасників, тому ми вирішили взяти паузу для консультацій і розробки з іншими компаніями-лідерами на ринку ОСЦПВ більш збалансованого механізму системи прямого врегулювання», - говорить радник голови правління з врегулювання збитків СК «Оранта» Сергій Мірошниченко.

«Мені здається, що основною причиною виходу цих двох компаній з системи прямого врегулювання є те, що в економічно складний час для масового страхування вони вимушено вибирають стратегію мінімізації і жорсткого контролю витрат, включаючи страхові виплати. В умовах системи прямого врегулювання збитків страховик не може контролювати систему врегулювання збитків компаніями постраждалих», - пояснив начальник департаменту інформаційного забезпечення, аналізу та методології страхування Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) Олена Машаро.

«Філософія» врегулювання збитків у компаній різна. «І ця різниця стає все більш і більш відчутною. За відгуками однієї з компаній, що заявили про вихід з системи прямого врегулювання, для її страхувальників цінність участі компанії в цій системі, на жаль, є далеко не пріоритетною. І це також вплинуло на рішення менеджмент», - сказала Олена Машаро.

У СК «Провідна» розповіли FinClub, що за час участі в проекті компанія врегулювала замість інших страховиків 1454 збитків на 24,56 млн грн, а інші страховики врегулювали за СК «Провідна» 2257 збитків на 34,78 млн грн. Середній термін виплат за звичайною схемою становить 87 днів з моменту подачі заяви, а за системою прямого врегулювання - 51 день.

СК «Оранта» врегулювала замість інших страховиків 2197 збитків на 32,05 млн грн, а інші страховики врегулювали за СК «Оранта» 2364 збитку на 42,58 млн грн. Середній термін виплат по системі прямого врегулювання склав 54 дні.

У МТСБУ пояснили, що процес виходу з системи не буде одномоментним. «Протягом шести місяців після цих заяв усіма страховиками - учасниками системи прямого врегулювання і самими компаніями має бути закінчено врегулювання збитків за заявами потерпілих, прийнятим до рішення про вихід з системи», - зазначила Олена Машаро. Втім, нові заяви від потерпілих за зобов'язаннями «Оранти» не приймаються вже з 27 жовтня, а за зобов'язаннями «Провідної» - з 17 листопада.


У МТСБУ підрахували, що за два роки в рамках проекту його учасниками врегульовано близько 16% від загальної кількості страхових випадків, врегульованих цими ж страховиками. «Протягом 2018 року цю частка наближається до 20%», - говорить Олена Машаро. Середні суми збитків в рамках системи прямого врегулювання і поза нею для страховиків - учасників системи практично не відрізняються.

Логічним завершенням пілотного проекту мало стати не просто приєднання до нього нових гравців, а поширення системи прямого врегулювання на всіх учасників ринку «автоцивілки». Ідея зробити пряме врегулювання обов'язковим для всіх членів МТСБУ неодноразово обговорювалася загальними зборами членів МТСБУ. Однак рішення так і не було прийнято. «Бельгійська модель прямого врегулювання, яка застосовується в Україні, не відповідає ситуації на нашому ринку. Потрібно припинити практику взаєморозрахунку по середній сумі відшкодувань і перейти на прямий кліринг - взаєморозрахунки по фактичній сумі виплати. Така схема використовується, наприклад, в Казахстані. Нинішня система несправедлива, ми ж пропонуємо справедливе рішення», - розповів генеральний директор асоціації «Страховий бізнес» В'ячеслав Черняховський.

«Несправедливість» діючої системи полягає в тому, що розрахунки між учасниками проводяться по середній сумі виплати. В результаті компанії, що працюють в регіонах, виявляються в плюсі ​​в порівнянні з тими, хто представлений в містах-мільйонниках. Справа в тому, що в регіонах середня сума відшкодування менша, і в рамках прямого врегулювання страховик отримує від компанії, що продала страховку винуватцю ДТП, велику суму. У великих містах середні суми відшкодування вище, тому після взаєморозрахунків такі СК залишаються в мінусі.

Щоб мінімізувати можливість «заробітку з повітря», в МТСБУ ввели спочатку три діапазони, в рамках яких розраховується середня сума збитку, а тепер планується збільшити їх кількість до шести. «В результаті у деяких компаній може закінчитися «бізнес» на прямому врегулюванні», - пояснює співрозмовник на страховому ринку. За даними FinClub, ще три компанії вивчають можливість виходу з системи прямого врегулювання.

Один з топ-менеджерів сказав, що небажання брати участь в системі прямого врегулювання викликано слабким фінансовим станом низки компаній. «Середній термін виплати відшкодування за системою прямого врегулювання - 50 днів, за класичною - близько 120 днів. Тобто компанія могла б цілком легально користуватися обіговими коштами ще 70 днів, а вона повинна виплатити їх в рамках взаємозаліку між учасниками проекту», - пояснює співрозмовник.

Ще одна причина - бажання компаній заощадити. «Деякі страховики пропонують потерпілим виплатити сьогодні 50% від суми відшкодування або чекати виплату повної суми протягом невизначеного часу. В системі прямого врегулювання такий «фокус» не пройде, тому платити потрібно всю суму і відразу», - зазначає FinClub співрозмовник на страховому ринку.

Немає приводу для хвилювань

Опитані FinClub активні учасники сегмента ОСЦПВ виходити з системи не хочуть. «Ми задоволені роботою системи. Особливих проблем вона не представляє, але при цьому дозволяє підвищити лояльність своїх клієнтів за рахунок сервісної складової. За системою прямого врегулювання з грудня 2016 роки нами було врегульовано близько 20% всіх збитків. Щорічна динаміка демонструє зростання. Середня сума виплат по системі прямого врегулювання зараз зрівнялася з класичною системою, хоча на початку старту проекту середній збиток перевищував класичний середній », - говорить начальник департаменту врегулювання збитків СК «ІНГО Україна» Олег Коваленко-Кужольний.


Пряме врегулювання має на увазі, що потерпілий в ДТП звертається за відшкодуванням не в страхову компанію винуватця аварії, а в компанію, де він купив поліс ОСАГО. Такий підхід мав спонукати водіїв до відповідального вибору: купувати дорожчу страховку ОСАЦВ у тій компанії, яка швидко і в повному обсязі виплатить йому збиток від третіх осіб, а не дешеву страховку на узбіччі дороги у маловідомої компанії, яка потім місяцями буде затягувати виплати. Пілотний проект по системі прямого врегулювання, природно, покривав не всі страхові випадки. ДТП має відбутися за участі не більше ніж двох транспортних засобів, обидва з яких повинні бути застраховані учасниками пілотного проекту. Причому шкода має бути завдана лише автомобілям, а не життю і здоров'ю учасників ДТП. При цьому один з водіїв повинен бути повністю відповідальний за ДТП, а його учасники не повинні були знаходитися в стані алкогольного або наркотичного сп'яніння.

За матеріалами: Фінансовий клуб