Майбутнє "автоцивілки": страхова сума в 20 млн. грн. і повна компенсація ремонту |
Комітет ВРУ з питань фінансової політики та банківської діяльності відновив роботу над прийняттям нової редакції закону «Про ОСАЦВ». У МТСБУ розраховують, що в найближчі кілька місяців законопроект буде прийнятий в першому читанні. Які позитивні зміни для автовласників має принести прийняття нового закону? Зміна норм щодо регламентних виплат за зобов'язаннями компаній, які втратили членство в МТСБУ Нова редакція закону передбачає початок здійснення процесу виплат не після завершення процедури банкрутства і підписання ліквідаційного балансу, а відразу ж після виключення страховика з членів МТСБУ. Постраждалі зможуть значно скоротити терміни отримання компенсації: від декількох років до декількох місяців. Постраждалі в ДТП обґрунтовано вважають, що існуючі правила виплат за компанії, які припинили роботу, несправедливі. Підтвердженням цього є величезна кількість листів і скарг, які приходять в Бюро. Виплата страхового відшкодування без урахування зносу на замінні запчастини Це теж одне з найчастіших питань і скарг постраждалих-власників авто у віці старше 5-7 років: «чому мені компенсували не всю вартість ремонту, а тільки частину?». І це зараз - велика проблема для винуватців ДТП, тому що потерпілий має право стягнути різницю між повною вартістю ремонту і сумою компенсації, яка виплачена за полісом ОСЦПВ, безпосередньо з винуватця. Норми, що виплата здійснюється виходячи не з реальної вартості ремонту автомобіля, а з урахуванням зносу, немає практично в жодній європейській країні. Поступове підвищення страхових сум По-перше, це вимога Євродирективи 2009/103 / EC, положення якої Україна взяла на себе зобов'язання запровадити щодо угоди про асоціацію з ЄС. По-друге, рівень інфляції та збільшення показника середньої виплати показують актуальність цього питання. І найголовніше - це питання соціальної справедливості - життя і здоров'я наших громадян не повинні коштувати «дешевше», ніж життя і здоров'я європейців, а суми виплат за шкоду «залозу» повинні повністю покривати будь-який можливий майнову шкоду, вважає генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко. Нормами нової редакції закону передбачено поступове, протягом 7 років, підвищення страхових сум до 20 млн. грн. по життю і здоров'ю і до 8 млн. грн. за збиток майну. Почати це підвищення планують з 2019 року, відразу встановивши страхову суму по життю і здоров'ю в розмірі 1 млн. грн. і - 500 тис. грн. за майновим збитком. Скасування франшизи Також з 2019 року планується скасування франшизи за договорами ОСАГО. Така уніфікація умов страхування (зараз франшиза може становити від 0 до 2% за вибором страховика) істотно спростить життя автовласників. Потерпілий отримає від страховика компенсацію в повному обсязі, і не буде змушений «витрушувати» суму франшизи безпосередньо з винуватця ДТП, якщо у того виявився поліс з франшизою. Відповідальність кожного автовласника буде повністю застрахована в межах лімітів страхової суми - це буде сприяти підвищенню довіри до ОСАГО в цілому. Перехід на вільне ціноутворення У вільного ціноутворення зОСЦПВ є ряд переваг: воно дозволить страховикам якісніше управляти своїм портфелем і резервами, розширить можливості з надання знижок дисциплінованим водіям. У підсумку, страховики зможуть проявляти більшу цінову гнучкість і створювати свої програми лояльності. Особливе значення вільне ціноутворення матиме в разі впровадження системи загального прямого врегулювання. Тоді клієнти зможуть вибирати найбільш прийнятну для себе страхову компанію з урахуванням якості сервісу і врегулювання, і цінової політики компанії. І отримувати виплату в цій же компанії. Впровадження електронного полісу Норми нового законопроекту створять повноцінну законодавчу базу, з урахуванням перспектив для подальшого розвитку ринку в частині впровадження «електронного поліса». Положення, яке регламентує основні юридичні особливості впровадження «електронного полісу», набере чинності з 7 лютого 2018 року. Технічно Бюро готове до запуску проекту, зараз страховики-члени Бюро проводять тестування системи і вибудовують взаємодія між технічною платформою «електронного поліса» і власними IT-системами. Введення системи загального прямого врегулювання Майже рік роботи системи добровільного прямого врегулювання, куди входить 18 компаній-членів Бюро, показав, що це нововведення припало до душі страхувальникам. Це не дивно: для більшості страхувальників комфортніше отримувати виплату у страховика, у якого вони укладали договір, це дає можливість усвідомлено вибрати надійну компанію з хорошим клієнт-сервісом. Так, середній термін врегулювання страхових подій в системі прямого врегулювання в півтора рази менший, ніж в рамках звичайної системи. Прийняття нової редакції закону створить законодавчі основи для поступового переходу всіх страхових компаній ринку ОСАЦВ до роботи в рамках цієї системи. В МТСБУ вважають, що нововведення створять для українських автомобілістів принципово інший, більш високий рівень страхової захисту, і наблизять країну до європейських стандартів якості життя. За матеріалами: Кореспондент |