Банер

КАСКО-Метр: пропозиція для заощадливих

КАСКО метр кілометр

Страхова компанія “Рідна” пропонує автострахування КАСКО з передплаченим пробігом.

Переваги страхової програми:
- Покриття усіх ризиків (повне КАСКО)
- Знижена ціна страховки
- Оплата частинами
- Без встановлення додаткових техзасобів

Дізнавайтеся подробиці та замовляйте страховку за телефоном/viber:

+38(067)3427090

"Автоцивілка" знову може подорожчати

Страховики можуть знову підвищити вартість «автоцивілки». Такі рекомендації їм дає МТСБУ. І хоча страхові компанії збережуть право дешево продавати страховку, вони визнають, що ОСЦПВ усе ж дорожчатиме.

Вартість ОСЦПВ потрібно розраховувати виключно з використанням максимальних коефіцієнтів із запропонованої «вилки». Про це йдеться в листі Моторного (транспортного) страхового бюро (МТСБУ) до страховиків, копію якого має в своєму розпорядженні FinClub.

Підставою для таких висновків стали актуарні розрахунки бюро. За даними МТСБУ, за минулий рік вартість платежу зросла з 435,15 грн до 483,29 грн (+11,1%).

Київські автомобілі МТСБУ пропонує страхувати за максимальним коефіцієнтом – 4,8 («вилка» коефіцієнта К2 – від 3,2 до 4,8). За максимальною ціною мають платити мешканці міст – супутників столиці – Борисполя, Боярки, Броварів, Ірпеня, Василькова, Вишневого, Вишгорода (2,5), а також міст з населенням від 500 тис. до 1 млн осіб – Донецька, Дніпра, Запоріжжя, Кривого Рогу, Львова (2,8). Для міст-мільйонників (Одеса, Харків) діапазон звузили з 2,3-3,5 до 3,4-3,5, а для міст з населенням 100-500 тис. осіб – з 1,3-2,5 до 2,2-2,5. Підвищення передбачено і для коефіцієнта К3 (сфера використання транспортного засобу) і К4 (стаж водія).

Вже з травня дирекція МТСБУ буде вираховувати і доводити до відома кожного зі страховиків – членів МТСБУ, президії бюро і Нацкомфінпослуг «інформацію про частку договорів внутрішнього страхування, укладених кожним із страховиків за звітний місяць із застосуванням зменшеного базового страхового платежу (180 грн) або коригувальних коефіцієнтів, значення яких нижче, ніж розраховані бюро».

Порахують по-максимуму

Нинішня рекомендація МТСБУ – не перша спроба підняти ціни. Два роки тому бюро вже закликало страховиків не демпінгувати і використовувати підвищені тарифи. Для контролю за виконанням рекомендацій розроблено додатковий платіж для СК – внесок до Фонду захисту потерпілих для тих страхових компаній, чий рівень виплат був нижче середніх на ринку. Але наприкінці 2016-го Нацкомфінпослуг заборонила стягувати будь-які додаткові платежі із страхових компаній. Тому санкції за використання більш низьких платежів так і не запровадили.

«Дирекція МТСБУ буде проводити консультації з Нацкомфінпослуг, яка виконує функції координаційної ради МТСБУ, щодо встановлення диференційованих ставок відрахувань до Фонду захисту потерпілих в залежності від тарифної політики страховика, а також проводити роботи для забезпечення збільшення максимальних значень діапазонів коригувальних коефіцієнтів», – пообіцяли в бюро.

Страховики визнають, що вони в своїй роботі використовують не тільки максимальні коефіцієнти. «Використовуємо встановлену законом «вилку». Коефіцієнти встановлені середньоринкові: не максимальні, але й не мінімальні», – говорить голова правління однієї зі страхових компаній Сергій Авдєєв. Розмір коефіцієнтів залежить від каналів продажів і технологій. Цей тариф коливається і в залежності від умов продажу (наприклад, регіональна прихильність. В регіонах, де збитковість нижче, ОСЦПВ дешевше.

Дорожчатиме через збитковість

Зростання цін на ОСЦПВ – закономірність. «Це підтверджується розрахунками, де чітко видно, що частота і середній збиток значно зросли, а премії залишилися на рівні минулих років. Вже сьогодні багато збитків перевищують встановлені ліміти, відповідно зростання частоти збитковості в подальшому тільки продовжуватиметься», – вважає Сергій Авдєєв.

Тим часом чимало компаній використовують занижені коефіцієнти для залучення клієнтів. Демпінг – одна з основних проблем на страховому ринку. При цьому лише рекомендаціями проблему з демпінгом не вирішити.

Якщо не підняти тариф, то великі компанії поступово відійдуть від цього виду страхування, а недобросовісні гравці сконцентрують у своїх руках весь ринок, а потім теж підуть. Наприклад, збанкрутують. Це шлях в нікуди, це може привести до руйнування такого виду страхування, як ОСЦПВ, вважають страховики. І додають, що ціна в кожному конкретному випадку повинна відображати ризик, який страховик бере на себе. З огляду на інфляцію збитку і зростання частоти, а, отже, і зростання збитковості, тенденція до підвищення вартості поліса ОСЦПВ є об'єктивною.

Але з такою позицією згодні не всі. «Корінь проблеми – не демпінг, а відсутність контролю регулятора за якістю активів страхових компаній. За умови адекватного контролю за активами та перевірки звітності жодна компанія не зможе собі дозволити продавати за заниженими цінами», – вважає голова наглядової ради СК Юрій Явтушенко.

Оптимальним виходом із ситуації, що склалася, може стати перехід на вільне ціноутворення, - вважають деякі фахівці страхового ринку.

«В принципі, якщо ОСЦПВ піде у вільний ринок, страховик зможе, виходячи зі свого портфеля і грунтуючись на інших внутрішніх даних, розрахувати таку тарифну сітку, яка сприятиме зниженню збитковості. Компанії зможуть легко коригувати тариф в проблемних областях, зробивши його динамічним і гнучким. Звичайно ж, з'являться компанії, які будуть такі тарифи демпінгувати, але вони, як правило, довго не живуть», – каже Сергій Авдєєв.

Натомість інші експерти вважають, що без жорсткого регулювання ринку з боку держави вільне ціноутворення призведе до катастрофи. Вільні ціни можливі тільки тоді, коли активи страховика надійно забезпечені. Так, зокрема, вважає Юрій Явтушенко.

Деякі українські страховики вже у травні почали продавати "автоцивілку" з урахуванням максимальних коефіцієнтів.

За матеріалами: FinClub