У МТСБУ хочуть зробити пряме врегулювання обов'язковим для всіх страховиків |
Ефективність прямого врегулювання безпосередньо залежить від того, чи готові страховики йти назустріч клієнтам і надавати їм нові можливості. Перші місяці впровадження прямого врегулювання в Україні показали перевагу системи і підтвердили необхідність поширення такого порядку врегулювання на всі без винятку страхові компанії. Тому на найближчий Загальні збори асоційованих членів МТСБУ, які пройдуть 12 квітня в Києві, буде винесено питання про включення до Статуту Бюро норми про обов'язковість прямого врегулювання для всіх страховиків, що працюють на ринку ОСАЦВ. «Більше тисячі клієнтів змогли оцінити переваги прямого врегулювання і якість сервісу, що надається страховиком, з яким сам клієнт уклав договір ОСАЦВ», - заявив генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко. - «Система може працювати більш ефективно тоді, коли всі компанії приєднаються до процедури прямого врегулювання, коли кожен водій матиме можливість врегулювати страховий випадок в тій СК, якій він довіряє, і всі страховики будуть конкурувати за рахунок якості врегулювання». Порядок прямого врегулювання стає більш ліберальним. Зокрема, Рада з прямого врегулювання прийняла зміни до Положення про пряме врегулювання, ввівши функцію арбітра в суперечках між страховиками. Так, кожен із страховиків призначається виконуючим обов'язки арбітра в спорах, що виникають між страховиками терміном на один місяць. Черговість арбітражу визначена шляхом жеребкування. У разі неможливості врегулювання спору в рамках арбітражу, за страховиками зберігається можливість звернення до суду. Також змінені умови порядку проведення експертизи для оцінки розміру збитку, завдані в результаті ДТП. Так, оцінку може здійснювати як незалежний оцінювач, так і аварійний комісар самого страховика. Про проведення оцінки страховик-врегулювальник завчасно повідомляє страховика, який відповідає за відшкодування збитків. Якщо такий страховик не направив свого фахівця до участі в огляді пошкодженого в ДТП авто, огляд проводиться за його відсутності. Як повідомляв Форіншурер, в тестовому режимі пряме врегулювання по ОСАГО стартувало з грудня 2016 року, і почало працювати в добровільному режимі. Обов'язковим механізм стане вже після прийняття законодавчих змін, передбачених законопроектами №3551 і №3670, які знаходяться на розгляді у Верховній Раді. Як відбувається врегулювання страхового випадку в рамках угоди? 1. Потерпілий в ДТП звертається до свого страховика або страховика винуватця. Страхова компанія врегульовує страховий випадок і здійснює відшкодування клієнтові. 2. Один раз на місяць формується реєстр зустрічних вимог між страховиками, які здійснили відшкодування страховикам винуватців. Компенсація витрат між страховиками відбуватиметься через розрахунково-клірингову систему в МТСБУ. Кошти страховиків зараховуються на спеціальні рахунки в УкрСиббанку, який був обраний в ролі уповноваженого банку. |